Wednesday, December 16, 2009

Cuaca berubah-ubah tidak menentu

Salam.

Laporan kaji cuaca kini tidak menentu arah. kejap ujan kejap bagus... tapi kebelakangan tok cuaca kerap tidak bagus. adakah ini kerana perubahan iklim ataupun mmg iklim kita sik dapat diubahkan. walau bagaimana pun ini menyukarkan pihak umah susah untuk menentukan hari untuk nyesah. takut juak mun kain yang dijemurkan basah d timpa hujan sekian lama kain itu disimpan di dalam rumah sahaja. ya, ini membingungkan org umah utk mngeringkan baju. kalau ujan bagus dibiarkan saja baju tersebut di dalam umah. sekurang-kurangnya tidak di timpa ujan.

walaupun awan2 ujan ya nang kacak, n byk org sukakan awan tesebut ini tidak bermakna awan tersebut boleh mengasak ati para penjemur kain. walaupun kain tersebut kotor dan tidak cantik rupawan, tetap kain itu berharga dan punya nilai. ya, kebelakangan ini kain-kain kita dipolah macam tidak berharga dan boleh digantikan dengan kain2 yang baru yang banyak berada di pasaran anytime. Seolah-oleh kain itu boleh dibuang begitu sahaja. Kalau betol2 tidak dipakai, buangkan saja. senang cerita. kain pun ada perasaan.

ya, pakar ramalan kaji cuaca, sila berikan informasi yang tepat secepat mungkin supaya pihak umah dapat mengambil tindakan sewajarnya.

sekian, terima kasih.

pengusaha kain.

0 comments:

Post a Comment